De komst van de Tour de France heeft enorme promotionele waarde voor Zeeland. Dat zegt Patrick Polie van de VVV Zeeland. Behalve beelden van het peleton zijn tijdens de Tour-uitzendingen regelmatig luchtbeelden te zien van mooie plekken waar de Tour op dat moment is neergestreken.
Corsica kon zich vorig jaar tijdens de proloog op die manier promoten. Dat leidde direct tot een behoorlijke toename van het aantal toeristen.
De VVV Zeeland is blij dat het nieuws over de komst van de Tour de France naar Zeeland afgelopen weekend bekend is gemaakt en niet pas in oktober, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Dat geeft enkele maanden extra tijd om de zaak voor te bereiden. Ook Enerico de Koster van Arcus Resorts is blij met komst van de Tour: "Dit is de beste reclame voor Zeeland."
Ook voor Deltapark Neeltje Jans, waar de finish van de tweede etappe volgend jaar plaatsvindt, betekent de Tourcaravaan extra promotie. Het park zal die dag onder meer dienst doen als centrum voor de internationale pers. Voor het zover is zal nog een aantal zaken moeten worden gerealiseerd. Net voor de finish zal nog een afslag moeten worden gerealiseerd voor de volgauto's.
Op de speciale dossierpagina Tour de France & Zeeland kunt u een interactieve samenvatting bekijken van de Zeeuwse link met de het beroemde sportevenement.
Bron: Omroep Zeeland